25. |
12. NEDELJA MED LETOM Doroteja iz Montauna, mist. Dan državnosti |
8h 10h 10h 19h |
T T J J |
†† Ana in Franc Zavec za domovino Gorenje †† starši Jurca, Gorenje 15 za žive in rajne obeh župnij |
26. jun. |
Ponedeljek Ciril Aleksandrijski, škof in c.u. |
18h 19h
|
T J B |
Belsko † Danijela Premrl, 8. dan † Pepca Torkar v čast sv. Trojici za družino Grgić in Orel |
27. jun. |
Torek Ema (Hema) Krška, kneginja |
18h 19h
|
T J B |
Gorenje † Terezija Marija Magajna, 30. dan †† Tatjana in Milena Spetič ††† Debevec |
28. jun. |
Sreda Irenej Lyonski, škof in mučenec |
18h 19h |
J T |
Predjama †† Kristina in Jakob Furlan in ††† Česnik in Lovrenc † Marko Penko |
29. |
Četrtek Peter in Pavel, apostola |
18h 19h |
J T |
Studeno †† Peter st., Peter ml. in ††† Križman † Pavel Bizjak |
30. |
Petek Prvi mučenci rimske Cerkve |
11h 16h 19h |
J T T |
Talita Kum † Anton Meze zahvalna maša ob zaključku oratorija ††† Vidmar, Veliki Otok |
1. |
Sobota Estera, svetopisemska žena |
19h |
J T |
† Albina Dužnik † Franc Ogrizek |
2. jul. |
13. NEDELJA MED LETOM Janez Frančišek Regis, duhovnik |
8h 10h 10h 19h |
J J T T |
†† brata Milharčič za žive in rajne Studeno †† starši Marinšek, Belsko 34 in ††† Benčan, Strmca † Marija in Franc Pavlovčič |
- ORATORIJ Ta teden bo v naši župniji od 26. 6. do 30. 6. potekal oratorij. Zaključil se bo s sveto mašo v petek, 30. 6., ob 16h. Zahvaljujemo se za donatorsko pomoč Občini Postojna in staršem kot tudi vsem mladim, ki bodo kot animatorji sodelovali na oratoriju pod vodstvom vikarja. Naj druženje, igra, kateheze, molitev in petje pomagajo našim otrokom, da bodo z veseljem stopili na pot za Jezusom.
- V ČASU ORATORIJA BOMO POTREBOVALI ŽUPNIJSKO DVORIŠČE zato prosimo, da v času od 7h do 18h ne parkirate na župnijskem dvorišču.
- SREČANJE KATEHETOV IN KATEHISTINJ bo v sredo, 28. 6., ob 20h v piceriji Čuk.
- NA PRAZNIK APOSTOLOV PETRA IN PAVLA bomo imeli sveti maši v Studenem ob 18h in v Postojni ob 19h. V obeh župnijah bo pol ure pred mašo adoracija pred Najsvetejšim in molitev za duhovne poklice in za svetost duhovnikov.
- PRVA SOBOTA Vabljeni k tretji izročitvi Marijinemu Srcu. Pred mašo bo pol ure priložnost za spoved po maši adoracija in premišljevanje ter izročitev Marijinemu Srcu.
- V soboto, 8. 7. se bosta poročila Sabina Toplak iz Orehka in David Bizjak iz Zagona; v soboto, 15. 7. pa se bosta poročila v p. c. sv. Danijela v Zalogu Sara Hreščak iz Zaloga in Miha Žagar iz Slavine. Čestitamo za to pomembno odločitev v življenju in za pričevanje krščanskega življenja.
- ZLATA MAŠA G. BORISA KRETIČA Prihodnjo nedeljo vabimo vse vernike, da se udeležite slovesnosti zlate maše g. Borisa Kretiča ob 10h. Ob zaključku maše bo ofer za zlatomašnika. Po maši povabljeni na druženje pred cerkvijo ob pijači in pecivu. Priporočamo se za pecivo in pijačo. Vabimo, da to prinesete v soboto, 1. 7. ali v nedeljo, 2. 7., zjutraj v župnišče. Prosimo tudi za pomoč pri pogostitvi pred cerkvijo.
- POMOČ IZ RAZPISA MINISTRSTVA ZA KULTURO za p.c. Gorenje v znesku 17.400€ za prihodnje leto.
- OB DNEVU DRŽAVNOSTI čestitamo vsem Slovencem in Slovenkam in želimo, da bi živeli še naprej v svobodni državi osvobojeni vseh zamer in vsakršnega greha.
Vabimo vas tudi k branju PASTORALNE SPODBUDE, ki jo je nadškof Stanislav Zore prirpavil za mesec julij 2023.
Pastoralna spodbuda: Čas osebne odločitve
Dragi bratje duhovniki, dragi bratje in sestre kristjani.
Naj vas ne preseneti, če bo uvod v tole razmišljanje, ki obenem želi biti tudi spodbuda, nekoliko nenavaden. V letošnji pomladi sta namreč v Ljubljani gnezdila dva para labodov. Eden ob Gruberjevem prekopu, drugi pa ob Tivolskem ribniku. Ljudje so lahko občudovali vztrajnost labodjega para pri valjenju novega zaroda in se veselili, ko so se ob Gruberjevem prekopu izvalili štirje labodji piščančki.
Opazovanje narave in procesov v njej je vedno zanimivo in sporočilno. Vendar vam v tem primeru ne nameravam toliko govoriti o opazovanju narave, čeprav opazovalca vedno znova navdušuje. Tisto, kar mi je posebej padlo v oči, je napis, ki so ga namestili v bližino obeh gnezd. Takole je opozarjal: »Tukaj si svoj dom ustvarja labodji par. Za gnezdenje in vzgojo mladičev potrebuje mir. Prosimo vas, da ptic ne vznemirjate, se jim ne približujete in jih ne hranite. S psi, ki naj bodo na vrvici, se jima ne približujte.«
Kako rahločutno pozorno naravovarstveniki opozarjajo in vabijo k obzirnosti do labodov, ki gnezdijo. Prav je tako. Pretirana radovednost, s katero lahko začnemo vstopati v bivanjsko okolje živali ali ljudi, povzroča nemir in občutek ogroženosti, kar škoduje »ustvarjanju doma«, kakor so zapisali na opozorilnem napisu. Da bi si mogel vsakdo predstavljati, kako naj poskrbi za to, da labodjega para ne bi vznemirjal, jasno zapišejo, da par za gnezdenje in vzgojo mladičev potrebuje mir.
Ob tem sem začel premišljevati o naših družinah: o zakonskih parih, pa tudi zgolj o parih, ki si ustvarjajo dom ter za rojevanje in vzgojo otrok potrebujejo mir. Vendar se zdi, da smo pripravljeni ta mir veliko prej zagotoviti labodom, ki gnezdijo, kakor pa zakonskim parom, ki ustvarijo družino in skrbijo zanjo. Na družino in na njeno potrebo po miru in spoštovanju njene zasebnosti pri vzgoji otrok žal ne opozarjajo različni napisi ali spodbude. Kot da je družina in njena vzgojna vloga postala polje, na katerem različne ideje in ideologije na vse mogoče načine skušajo dosegati svoje cilje. Poudarjam »svoje cilje«: pred seboj imajo namreč sebe, svojo agendo, ne pa družine in svetosti njenega prostora, da bi mogli znotraj nje rasti samostojni, zdravo kritični in svobodni ljudje.
Res imamo v slovenski ustavi 53. člen, ki pravi, da »država varuje družino, materinstvo, očetovstvo, otroke in mladino ter ustvarja za to varstvo potrebne razmere«.
Neverjetno: varuje družino, varuje materinstvo, varuje očetovstvo, varuje otroke in mladino in ustvarja za to varstvo potrebne razmere.
Potem pa se začne zapletati. Kaj je družina? V pojmovanju ogromne večine je družina življenjska skupnost moža, žene in otrok. Tudi v zakonu, ki je veljal še lani, je rečeno, da je »pomen zakonske zveze v zasnovanju družine«, »zakonska zveza pa je z zakonom urejena skupnost moža in žene«. Potem pa neko sodišče, vzvišeno nad ljudi, nad njihovim razumevanjem in nad njihovo voljo v nekem trenutku razglasi, da to ni tako, ampak da je zakonska zveza življenjska skupnost dveh oseb. Logično sledi, da v skladu s pojmovanjem tega sodišča družina ni več življenjska skupnost staršev in otrok, ampak družina postane življenjska skupnost dveh oseb in otrok, ki jih ti dve osebi na tak ali drugačen način, seveda vedno strogo skladno s črko zakona, vključita v to svojo življenjsko skupnost.
Seveda se stampedo po družini in družinskih odnosih ne konča tukaj. Prav v teh dneh lahko naletimo na različne »prireditve« v sklopu tako imenovanega »Festivala Parada ponosa«. Med drugim me je posebej zbodlo povabilo na tako imenovani strokovni posvet »Mreža vključujočih šol Slovenije «, ki se bo »osredotočal na področje šolstva in LGBTIQ+ oseb in vsebin. In komu je namenjen? Zaposlenim v izobraževalnem sektorju, od vrtcev, osnovnih in srednjih šol do fakultet in odločevalcev s področja.«
Kaj pravzaprav to pomeni? Kje smo izgubili mamo? Kje smo izgubili očeta? Predvsem pa, kako je mogoče, da tako mirno dovolimo, da se to dogaja našim družinam, našim otrokom?
Ustava Republike Slovenije določa, da imajo »starši pravico in dolžnost vzdrževati, izobraževati in vzgajati svoje otroke« (čl. 54). Ali sploh še imamo starše, če nimamo več mam in očetov? Če na raznih obrazcih piše »starš 1« in »starš 2«?
Zanima me, koliko mater in očetov, koliko staršev je obveščenih o vsebinah, s katerimi aktivisti »zlorabljajo « njihove otroke. Koliko staršev je potrdilo učni načrt, v katerega so vključene vsebine, o katerih vsak dan beremo in poslušamo iz najrazličnejših medijev? Predvsem pa, koliko staršev se s svojimi otroki pogovori o tem, kaj se dogaja v šoli, kaj jih učijo in tudi česa ne smejo povedati svojim staršem?
Ne glede na to, kako lahko kot posamezniki, kot družine in kot skupnosti odgovorimo na gornja vprašanja, menim, da smo prišli v obdobje, ko bomo morali svoje krščanstvo zaživeti na poseben način. Okolje postaja razkristjanjeno in celo protikrščansko. Ne moremo se več zanašati na izročilo, ki je toliko časa pomagalo posamezniku, da je veroval in da je svojo vero tudi živel. Danes nas okolje trga od naše vere in uničuje naša izročila. Zato je na mestu vprašanje, kako bomo živeli svojo vero. Če jo seveda hočemo živeti kot vero, kot odnos z Bogom, ki se odraža tudi v naših osebnih odločitvah.
Pri tem mi prihaja na misel Jozue. Pred svojo smrtjo je ta Mojzesov naslednik v Sihemu zbral vse Izraelove rodove. Prednje je razprostrl preteklost ljudstva in jih soočil z resničnostjo, v kateri so živeli. Izzval jih je k odločitvi. »Izberite danes, komu hočete služiti: ali bogovom, katerim so služili vaši očetje onstran reke, ali bogovom Amoréjcev, v katerih deželi prebivate. Jaz in moja hiša pa bomo služili Gospodu« (Joz 24,15). Časov, v katerih so živeli očetje onstran reke, ni več. Bogovi Amorejcev so na dosegu roke in živimo sredi ljudi, ki jih častijo. Komu bomo torej služili? Bolj kot v preteklosti je naša vera in življenje po njej odvisno od naše osebne odločitve. Prišel je čas, ko se bo moral vsak kristjan, pa tudi Katoliška cerkev kot celota odločiti, kako bo ostajal zvest svoji veri in kako bo služil Gospodu.
Vabim duhovnike, kristjane in krščanske družine, da se v tem cunamiju idej, ideologij in vsesplošnega rušenja odločimo, da bomo sredi sveta, kakršen je, služili Gospodu, ki je zase dejal, da »je prišel, da bi imeli življenje in ga imeli v izobilju« (Jn 10,10). »V mirovanju in zaupanju je vaša moč« (Iz 30,15).
Msgr. Stanislav Zore OFM, nadškof.